Maggi Telur

Salam satu Malaysia semua. Pagi-pagi macam ni, aku laparlah. So, nak senang, hentam jela maggi. Aku nak masak my special maggi recipe. Taklah special sangat tapi bagi aku special la juga sebab sedap even simple saja bahan-bahannya. Ok, sebelum tu, aku nak share la my special recipe yang tak special ni. :D

Senang saja nak masak ni. Ambil saja maggi kari (aku guna maggi kari sebab lebih sedap), jenama maggi tu. Lepas tu didihkan sehingga masak. Sebelum ianya betul-betul masak, matikan api, ambil sebiji telur dan masukkan. Lepas tu kacau kejap. Dah siap. haha. Lepas tu bolehlah makan.

Mesti korang nampak tak berapa nak sedap kan. Tapi korang cubalah dulu. Sedap tau. Sebenarnya aku dapat belajar masak maggi dengan cara ni masa aku dan member-member melawat lembah danum beberapa tahun yang lalu.

Bila member aku masak maggi dengan cara tu, aku tak berapa yakin sedap ke tak. Tapi lepas aku makan, fuuyyyooo.. Memang Sedap! :D Tapi bagi yang tak suka makan telur memang takan suka lah makan benda ni.

Pada siapa-siapa yang dah pernah makan maggi macam tu, sedap tak?

8 comments:

  1. Aku pon lapar babe.. Haha.. Tapi bak kate ko, aku tak bape suke telur kalau cmpur dalam megi.. Hik hik..

    ReplyDelete
  2. @FarhanaDr, ahaha. sedapnya buat mcm tu. bagi akulah :D

    ReplyDelete
  3. huh magi kari letak telur mmg terbaik!

    ReplyDelete
  4. kalau mau kasi sedap lagi, didihkan mee pastu tutup api. baru letak perencah. naik aromanya..

    ReplyDelete
  5. megi kari kalau taruk telur memang terbaik la!!! kita pown suka..

    ReplyDelete
  6. aku pernah cuba..mmg sedap..


    jenguk2 lah blog saya k ;)
    http://amarhaziq-ceritasaya.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. sedap tapi takleh makan selalu =)

    ReplyDelete
  8. maggi memang makanan feveret time study dulu...
    terbaik...erk888

    ReplyDelete